Kelander Rasmi Aktiviti BPSM






Pada 24 - 25 Julai 2013 yang lalu, sebuah Bengkel Kumpulan Inovatif dan Kreatif (KIK) telah diadakan di Jabatan Ketua Menteri Melaka (JKMM). Bengkel yang bertempat di Bilik Kesidang, Blok Laksamana ini adalah dianjurkan oleh Bahagian Pengurusan Sumber Manusia selaku urusetia induk.

Bengkel ini merupakan bengkel lanjutan daripada bengkel pertama yang telah diadakan 11 - 12 Mac 2013 di JKMM. Sebanyak lima kumpulan KIK dari pelbagai Jabatan / Agensi Negeri Melaka telah menyertai bengkel ini. Antaranya adalah Bahagian Pengurusan Sumber Manusia, Bahagian Perkhidmatan Teknologi Maklumat, Tabung Amanah Pendidikan Negeri Melaka daripada Jabatan Ketua Menteri Melaka dan Majlis Perbandaran Alor Gajah serta Perbadanan Kemajuan Negeri Melaka.

Objektif utama bengkel ini diadakan adalah untuk memberi pendedahan serta membimbing kepada ahli kumpulan KIK agar dapat menghasilkan projek yang berkualiti. Bengkel ini juga adalah sebagai persediaan untuk kumpulan-kumpulan KIK tersebut ke Mini Konvensyen KIK Peringkat Negeri Melaka yang dijangka berlangsung pada bulan September tahun ini.


Bengkel selama dua hari itu telah dikendalikan oleh fasilitator berpengalaman dari Lembaga Tabung Haji  iaitu Tuan Hj. Md. Suhaimi bin Md. Ali. Bengkel ini membantu setiap kumpulan KIK untuk membuat penambahbaikan pada projek yang sedia ada. Selain daripada itu, setiap kumpulan juga diberi pendedahan untuk menghasilkan buku projek dan slaid yang memenuhi kriteria KIK Institut Tadbiran Awam Negara (INTAN).
Categories:

0 komen:

Post a Comment

Unordered List