Kelander Rasmi Aktiviti BPSM






Pada 4 Julai 2013, Inspektorat Keselamatan Perlindungan telah diadakan di Pentadbiran ini oleh Pejabat Ketua Pegawai Keselamatan Kerajaan Malaysia Negeri Melaka. Hasil dari sesi Audit berkenaan pentadbiran ini telah menerim beberapa teguran dalam pengurusan keselamatan dokumen dan peribadi.

Sebagai langkah penambaikan, Bengkel Arahan Keselamatan dan Pelaksanaannya, telah diadakan pada hari ini di Bilik Tun Fatimah Blok Bentara yang dihadiri oleh kesemua pegawai dan kakitangan Bahagian Pengurusan Sumber Manusia sebagai langkah pendedahan kepada mereka untuk mengendalikan dokumen terperingkat dan akta rahsia rasmi kerajaan. Selain itu menjadi salah satu usaha meningkatkan kualiti keselamatan perlindungan di Bahagian Pengurusan Sumber Manusia

Bengkel setengah hari itu yang di kendalikan sendiri oleh Penceramah dariapada Pejabat Ketua Pegawai Keselamatan Kerajaan Malaysia Negeri Melaka telah menyetuh berkeanaan keselamatan fizikal dan peribadi serta tatacara keselamatan dokumen.

Diharapkan dengan adanya bengkel ini dapat memberi lebih pendedahan kepada pegawai dan kakitangan Bahagian Pengurusan Sumber Manusia untuk lebih berkualiti dan melindungi rahsia kerajaan dengan selamat.



Sekitar Bengkel Arahan Keselamatan dan Pelaksanaannya

0 komen:

Post a Comment

Unordered List