Kelander Rasmi Aktiviti BPSM






          Pada 4 April 2013, Melaka sekali lagi akan mencipta sejarah dengan perhimpunan terbesar terdiri  lebih 3000 peserta daripada pertubuhan-pertubuhan bukan kerajaan (NGO) seluruh negeri Melaka. Jemputan yang telah di keluarkan sebanyak lebih 2000 jemputan kepada pertubuhan bukan kerajaan, Persatuan Belia dan Sukan, Kelab Sukan dan Kebajikan Jabatan/ Agensi, Badan Siasah dan Pemimpin Masyarakat, Kumpulan Profesional Muda dan Pemimpin Mahasiswa, Persatuan Permuafakatan Ibubapa dan Guru, serta kakitangan Anak Syarikat Kerajaan Negeri Melaka dan Badan Berkanun negeri Melaka. 
        Majlis yang akan disempurnakan oleh YAB ketua Menteri Melaka ini, akan di  serikan dengan ceramah oleh YB Dato' Hj Ahmad bin HJ Maslan, Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri bertajuk , Kepimpinan & Pencapaian Malaysia Menuju Negara Maju seterusnya diserikan lagi dengan ceramah oleh YBhg. Dato' Dr Hj Mohd Fadzilah bin Kamzah  bertajuk Kepentingan Menyokong Permuafakatan Melalui Gagasan 1 Malaysia.
             Majlis ini adalah hasil kerjasama, Kerajaan Negeri Melaka dan Biro Tatanegara serta di selaraskan oleh Bahagian Pengurusan Sumber Manusia (BPSM) Jabatan Ketua Menteri Melaka, ini adalah betujuan menjelaskan lagi tentang gagasan 1 Malaysia, Dasar Transformasi Nasional dan Negara Maju berpendapatan tinggi yang sedang diusahakan kini. Selain itu, bagi mendapatkan maklumbalas tentang dasar-dasar negara "Untuk Masa Depan Rakyat".
             Diharapkan dengan adanya majlis sebegini dapat mengeratkan lagi silaturahim antara kaum dan masyarakat di Negara ini amnya dan Negeri khususnya. Majlis sebegini juga diharapkan menjadi penghubung antara kerajaan dan NGO dalam mengetengahkan sebarang isu bagi memastikan tiada pihak yang terpinggir dari dasar pembangunan negara. Hal sebegini adalah terbuka kepada kepada semua termasuk kepada individu mirip pembangkang.



Semua Rakyat Negeri Melaka, dijemput hadir ke majlis seperti ketentuan diatas.

0 komen:

Post a Comment

Unordered List